Posted on

6 Εξ αποστάσεως μαθήματα από τον Άλμπερτ Αϊνστάιν

Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν έκανε κάτι παραπάνω από να ξαναγράψει τους νόμους της φυσικής. Οι προσωπικές του φιλοσοφίες είναι συναρπαστικές και πολλές από τις ιδέες του σχετίζονται άμεσα με την πρακτική της ηλεκτρονικής διδασκαλίας. Αυτά τα ηλεκτρονικά μαθήματα διδασκαλίας από τον Άλμπερτ Αϊνστάιν προσφέρουν έμπνευση για το πώς και εμείς μπορούμε να αφήσουμε μια διαχρονική κληρονομιά στις ζωές των μαθητών μας.

Σημαντικά Μαθήματα Εξ αποστάσεως Διδασκαλίας από τον Άλμπερτ Αϊνστάιν

Η έμπνευση για την ηλεκτρονική διδασκαλία μπορεί να εμφανιστεί σε μέρη που θα εκπλαγείτε. Ποιος λέει ότι πρέπει να περιορίζονται σε συνέδρια ή σε άρθρα επιστημονικών περιοδικών; Τα λόγια των διάσημων στοχαστών μπορούν να προσφέρουν αρκετή τροφή για σκέψη. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν αποτελεί ένα τέλειο παράδειγμα. Αν και είναι γνωστός για την εκ νέου συγγραφή των νόμων της φυσικής, η μεγαλοφυΐα του Αϊνστάιν εκτείνεται πέρα από τα ακαδημαϊκά του επιτεύγματα. Είχε την προσωπική του φιλοσοφία σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από τη θρησκεία έως τον πυρηνικό αφοπλισμό. Και, πάνω από 60 χρόνια μετά το θάνατο του Αϊνστάιν, πολλές από τις απόψεις του εφαρμόζονται στην πράξη της εξ’αποστάσεως διδασκαλίας. Σας παρουσιάζουμε 6 μαθήματα ηλεκτρονικής διδασκαλίας από τον Άλμπερτ Αϊνστάιν για να τα λάβετε υπόψη σας.

  1. «Η πληροφορία δεν είναι γνώση»

Ως επαγγελματίες εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε τη διαφορά μεταξύ της πληροφορίας και της γνώσης. Αλλά οι μαθητές μας την γνωρίζουν;

Στην ιδανική περίπτωση, χρησιμοποιούμε την διαδικασία της εξ’αποστάσεως διδασκαλίας για να καθοδηγήσουμε τους μαθητές μας να απορροφούν πληροφορίες, να τις εφαρμόζουν και να μετατρέπουν τα δεδομένα σε πολύτιμες γνώσεις.

Μπορούμε συχνά να δούμε την διεξαγωγή της διαδικασίας, κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αξιολόγησης.

Για παράδειγμα, σε μια από τις τάξεις μου διδάσκω σε εκπαιδευτές ενηλίκων πώς να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά, διδακτικές πηγές μαθημάτων. Τους καθοδηγώ μέσα από την κατανόηση των σχετικών αρχών για την καλύτερη εφαρμογή και στη συνέχεια τους ζητώ να εφαρμόσουν αυτές τις αρχές καθώς αναπτύσσουν τις δικές τους πηγές.

Μέχρι το τέλος του προγράμματος, μπορούν να δημιουργήσουν φιλικές προς το χρήστη και αποτελεσματικές διδακτικές πηγές – δηλαδή έχουν περάσει από μια διαδικασία μετατροπής της πληροφορίας σε γνώση.

  1. «Εάν δεν μπορείτε να εξηγήσετε κάτι με απλό τρόπο, δεν το έχετε κατανοήσει αρκετά καλά»

Αυτή η ιδέα σχετίζεται άμεσα με την εξ’αποστάσεως διδασκαλία.

Πόσο συχνά έχετε λάβει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από έναν μαθητή που πασχίζει να κατανοήσει μια βασική ιδέα του μαθήματός σας; Όταν συμβεί αυτό, απλά εξηγείτε την ιδέα με διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας ιδανικά παραδείγματα προσαρμοσμένα στα βιώματα του μαθητή.

Και ενώ το κάνετε αυτό, ζυγίζετε και μετράτε τη δική σας κατανόηση επί του θέματος.

Με θέματα που γνωρίζετε καλά, είναι σχετικά εύκολο να εξηγήσετε σε έναν μαθητή μια περίπλοκη ιδέα. Είναι εύκολο να κάνετε την ιδέα οικεία σε αυτούς και να τους δείτε να φτάνουν στο σημείο να αναφωνίσουν: «ααααα, αυτό ήταν όλο;»

Αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα.

Όταν αντικαθιστάτε κάποιον άλλο καθηγητή, ή ίσως όταν διδάσκετε για πρώτη φορά μια σειρά μαθημάτων, μπορεί να υπάρχουν κάποια σημεία του θέματος με τα οποία είστε λιγότερο εξοικειωμένοι. Τότε είναι όπου οι δύσκολες ερωτήσεις των μαθητών αποκαλύπτουν τα κενά στις δικές σας γνώσεις.

Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα με την εξήγηση της έννοιας, ίσως χρειαστεί να δοκιμάσετε μια διαφορετική προσέγγιση για την κατανόηση του περιεχομένου στην εξ’αποστάσεως εκπαίδευση.

  1. «Όποιος δεν έκανε ποτέ λάθος, δεν έχει δοκιμάσει ποτέ κάτι καινούργιο»

Αυτή η ιδέα θα μπορούσε εύκολα να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της φιλοσοφίας της διδασκαλίας σας. Σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο στη δική μου.

Ένας άλλος τρόπος για να το πούμε είναι: «Δεν υπάρχουν ανόητες ερωτήσεις». Συχνά το λέω στους μαθητές μου. Τους καθησυχάζει ότι δεν πρέπει ποτέ να αισθάνονται ανόητοι που δεν γνωρίζουν την απάντηση και τους θυμίζει ότι έχουν εγγραφεί στο μάθημα για να μάθουν! Αν ήξεραν όλες τις απαντήσεις, δεν θα χρειαζόταν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Οι μαθητές που διδάσκονται ένα καινούριο θέμα είναι φυσικό να κάνουν λάθη.

Είναι δική μας δουλειά να τους κάνουμε να αισθάνονται αρκετά ασφάλεια ακόμα και όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο και να προχωρήσουν με την αυτοπεποίθηση που προσφέρει ένα νέο επίπεδο κατανόησης.

  1. «Έχει καταστεί τρομακτικά προφανές ότι η τεχνολογία μας έχει υπερκεράσει την ανθρωπιά μας.»

Πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι μια δήλωση, που ενώ έγινε δεκαετίες πριν από την εφεύρεση του διαδικτύου, θα μπορούσε να είναι τόσο σχετική για την εφαρμογή της εξ’αποστάσεως διδασκαλίας.

Πολύ συχνά στην ηλεκτρονική διδασκαλία, η έμφαση δίνεται στην τεχνολογία. Αλλά η ηλεκτρονική διδασκαλία και η διαδικασία της μάθησης δεν είναι μια κρύα ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ ρομπότ.

Οι μαθητές (και οι καθηγητές!) είναι πρώτα απ ‘όλα ανθρώπινα όντα. Η προσθήκη ανθρωπιάς στην ηλεκτρονική εμπειρία διδασκαλίας μεταμορφώνει την εμπειρία τόσο για τον μαθητή όσο και για τον δάσκαλο.

Πραγματοποιούνται πραγματικές συνδέσεις, δημιουργείται σχέση και οι εμπειρίες μάθησης και διδασκαλίας γίνονται κάτι πολύ περισσότερο από μια αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων.

  1. «Είναι η ύψιστη τέχνη του δασκάλου να ξυπνάει τη χαρά στη δημιουργική έκφραση και τη γνώση.»

Ναι, η διδασκαλία είναι τέχνη!

Περιλαμβάνει ένα συνδυασμό φυσικών ταλέντων που τελειοποιήθηκαν κατά την διάρκεια ετών πειθαρχημένης πρακτικής. Και είναι μια ισχυρή επιλογή καριέρας. Η διδασκαλία αλλάζει ζωές.

Είναι μέρος της δουλειάς μας να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας να σκέφτονται δημιουργικά και να βρίσκουν χαρά στη διαδικασία της μάθησης. Θέλουμε να είναι σε θέση να κάνουν πολλά περισσότερα από το να αναμασούν γεγονότα και αριθμητικά στοιχεία για τις ηλεκτρονικές εξετάσεις.

Η τέχνη της εξ’αποστάσεως διδασκαλίας μπορεί να έχει ουσιώδη αποτελέσματα και να συμβάλει στη δημιουργία δια βίου μαθητών που καταλαβαίνουν την ουσιαστική αξία της εκπαίδευσης.

  1. «Όποιος είναι απρόσεκτος με την αλήθεια στα μικρά ζητήματα, δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος στα μεγάλα ζητήματα.»

Αυτό το απόφθεγμα σχετίζεται με το ρόλο της εμπιστοσύνης στην ηλεκτρονική διδασκαλία.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μπορέσει αυτή η ηγετική ποιότητα να λάμψει μέσα από τη δουλειά μας. Μπορούμε να ορίσουμε προθεσμίες και να τις επιβάλουμε. Μπορούμε να επιστρέψουμε την εργασία των μαθητών μέχρι την ημερομηνία που υποσχεθήκαμε. Μπορούμε να είμαστε διαθέσιμοι για να παρέχουμε υποστήριξη και καθοδήγηση όταν χρειάζεται.

Υπάρχουν εκατοντάδες «μικρά θεματάκια» που αντιμετωπίζετε κατά τη διάρκεια μιας κανονικής εργάσιμης ημέρας. Ο τρόπος με τον οποίο τα χειρίζεστε έχει πραγματική επιρροή. Η προσέγγισή σας καθησυχάζει τους μαθητές σας ότι έχουν κάνει μια σοφή επιλογή να αναθέσουν την εκπαίδευσή τους σε εσάς.

Ο Αϊνστάιν έζησε μερικές δεκαετίες πριν την εισαγωγή της εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης. Αλλά το πνευματικό του πάθος και η περιέργειά του για την ανθρώπινη εμπειρία κάνουν τις ιδέες του εκπληκτικά επίκαιρες με το επάγγελμά μας.

Τα λόγια του μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τους ηλεκτρονικούς καθηγητές που θέλουν επίσης να αφήσουν ένα διαρκές θετικό σημάδι στο μυαλό των μαθητών που διδάσκουν.

 

Πηγή: https://elearningindustry.com

Απόδοση στα Ελληνικά: Anita Klimi

Διαβάστε επίσης