Posted on

Λύσεις σε συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζονται στην Τηλεκπαίδευση

Έχετε αισθανθεί ποτέ ότι αντιμετωπίζετε περισσότερα εμπόδια στην ηλεκτρονική διδασκαλία από όσα περιμένατε; Αυτός ο οδηγός προβλημάτων ηλεκτρονικής διδασκαλίας θα σας βοηθήσει να επανεξετάσετε την κατάσταση και θα προσφέρει κάποιους πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης ορισμένων επαναλαμβανόμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζετε κατά την διαδικασία.

Τα προβλήματα της ηλεκτρονικής διδασκαλίας και πώς να τα ξεπεράσετε

Οι προκλήσεις που σχετίζονται με την ηλεκτρονική διδασκαλία συχνά φαίνονται υπερβολικά πολλές για να απαριθμηθούν. Δεν είναι παράξενο όμως. Οι καθηγητές στο διαδίκτυο αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια – και πολλές φορές αρκετά την ίδια ημέρα. Είναι φυσικό να αισθάνεστε καταβεβλημένοι. Και αν είστε νέος στην ηλεκτρονική διδασκαλία, μερικά από αυτά τα εμπόδια μπορεί να σας προβληματίσουν.

Επομένως σας παρουσιάζουμε αυτήν την συλλογή των προκλήσεων που πιθανόν να αντιμετωπίσετε αν ασχολείστε με την ηλεκτρονική διδασκαλία που σκοπεύει να κάνει 3 πράγματα:

  1. Θα σας δώσει μια νέα οπτική.

Πραγματικά, η ηλεκτρονική διδασκαλία εμπεριέχει προβλήματα. Αλλά είναι περιορισμένα. Εξάλλου το αλφάβητο μιλάμε για μόνο 26 προκλήσεις.

  1. Θα σας παρουσιάσει μια επισκόπηση των πιο κοινών προβλημάτων της ηλεκτρονικής διδασκαλίας.

Αυτή είναι μια σύντομη περίληψη των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές καθημερινά. Λειτουργεί ως σύντομη προειδοποίηση για τους νέους καθηγητές που μπορεί να μην ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν.

  1. Θα σας προτείνει μερικούς πρακτικούς τρόπους για να χειριστείτε το κάθε πρόβλημα.

Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεστε είναι μια φρέσκια οπτική γωνία και μία πρακτική προσέγγιση σε κάθε πρόκληση.

Ας ξεκινήσουμε από την αρχή…

  1. Απορίες σχετικά με τις εργασίες

Η αξιολόγηση είναι μία από τις κορυφαίες αιτίες για το άγχος των μαθητών. Έτσι κάθε φορά που πλησιάζει μια καταληκτική προθεσμία υποβολής της εργασίας, θα αντιμετωπίσετε ένα τσουνάμι από ερωτήσεις των μαθητών.

Δοκιμάστε αυτό: Ελέγξτε τη σαφήνεια των οδηγιών σας και δημιουργήστε μια σελίδα με Συχνές Ερωτήσεις στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης που θα απαντούν στις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις των μαθητών.

  1. «Αναβαθμίσεις» του Blackboard

Πόσο συχνά επιστρέψατε στη δουλειά μετά από ένα διάλειμμα για να διαπιστώσετε ότι το Blackboard έχει «αναβαθμιστεί»; Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει οτιδήποτε- από μικρές διαφοροποιήσεις μέχρι μεγάλες, αποπροσανατολιστικές αλλαγές.

Δοκιμάστε αυτό: Πριν ξεσπάσει το πρώτο παλιρροιακό κύμα, κάντε ένα γρήγορο έλεγχο των ρυθμίσεων του Blackboard.

  1. Επικοινωνία χωρίς φυσική παρουσία

Μία από τις βασικές προκλήσεις της ηλεκτρονικής διδασκαλίας είναι η επικοινωνία χωρίς τη βοήθεια της γλώσσας του σώματος. Μπορεί να προκύψουν παρεξηγήσεις και αποξένωση των μαθητών.

Δοκιμάστε αυτό: Χρησιμοποιήστε τη γλώσσα που οι μαθητές θα καταλάβουν και χρησιμοποιήστε έναν φιλικό τόνο για να δημιουργήσετε μια καλή σχέση.

  1. Προθεσμίες

Οι μαθητές χάνουν τις προθεσμίες για διάφορους λόγους. Αυτό σχεδόν πάντα σημαίνει περισσότερη δουλειά για σας.

Δοκιμάστε αυτό: Ορίστε υπενθυμίσεις εργασιών ως Ανακοινώσεις στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης. Στείλτε τες σε όλους τους μαθητές μια εβδομάδα πριν από την λήξη της προθεσμίας.

  1. Δικαιολογίες

Οι δικαιολογίες των μαθητών για μη τήρηση των προθεσμιών τους μπορεί να είναι εκπληκτικά δημιουργικές. Πρόκειται για ένα αυθεντικό πρόβλημα, για μια απλή έλλειψη αυτοπειθαρχίας.

Δοκιμάστε αυτό: Ακολουθήστε την τακτική του οργανισμού σας σχετικά με τις παρατάσεις. Προσφέρετε ευελιξία όπου χρειάζεται.

  1. Σχόλια

Είναι άσχημο να σε κρίνουν. Είναι ακόμη πιο δύσκολο για τους μαθητές που είναι νέοι στην ηλεκτρονική διδασκαλία, ή είχαν αρνητικές εκπαιδευτικές εμπειρίες. Μερικοί μαθητές θα προσβληθούν ή θα αποθαρρυνθούν από ακόμη και εποικοδομητικά σχόλια.

Δοκιμάστε αυτό: Να είστε όσο το δυνατόν θετικότεροι και να προσφέρετε πρακτικά, συγκεκριμένα σχόλια και ανατροφοδότηση την οποία οι μαθητές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν.

  1. Το Google ως πηγή αναφορών

Το Google θα παρουσιαστεί μερικές φορές ως ερευνητική πηγή σε λίστες αναφορών. Πριν αρχίσετε να τραβάτε τα μαλλιά σας …

Δοκιμάστε αυτό: Δείξτε στους μαθητές τον οδηγό αναφορών στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης ή στη βιβλιοθήκη του οργανισμού σας. Ένα μονοσέλιδο «φυλλάδιο εξαπατήσεως» αναφορών θα είναι ένα κατανοητό έγγραφο για αρχάριους.

  1. Συνήθειες

Πολλοί από τους μαθητές σας θα έχουν σπουδάσει στο παρελθόν. Μπορεί να είναι συνηθισμένοι σε λιγότερο αποτελεσματικές συνήθειες μελέτης.

Δοκιμάστε αυτό: Εξηγήστε πόση χρονική δέσμευση χρειάζεται για το μάθημά σας. Βεβαιωθείτε ότι τα κριτήρια αξιολόγησης είναι σαφή και υπενθυμίστε στους μαθητές τις επικείμενες προθεσμίες.

  1. Ο Αόρατος Καθηγητής

Η ηλεκτρονική διδασκαλία αυτόματα σας κάνει λιγότερο ορατό από όσο θα ήσασταν σε ένα παραδοσιακό εκπαιδευτικό ρόλο. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την εξουσία σας και να κάνει τους μαθητές να αισθάνονται λιγότερο συνδεδεμένοι μαζί σας.

Δοκιμάστε αυτό: Τονίστε ότι είστε ο ειδικός, που είστε πρόθυμος και ικανός να βοηθήσετε τους μαθητές σας να πετύχουν.

  1. Αιτιολόγηση βαθμολογίας

Οι μαθητές που είναι συνηθισμένοι να πετυχαίνουν υψηλές βαθμολογίες μπορεί συχνά να σας ζητήσουν να δικαιολογήσετε αν τους βάλατε λιγότερο από ένα «Α».

Δοκιμάστε αυτό: Φτιάξτε την αιτιολόγηση των βαθμών τους με ποιοτικά σχόλια και ένα πρόγραμμα αξιολόγησης που θα καθορίζει το βαθμό τους.

  1. Ευγένεια

Γνωρίζουμε ότι οι περισσότεροι μαθητές ανταποκρίνονται καλύτερα στην ενθάρρυνση παρά στην σκληρή κριτική. Αλλά η ευγένεια φαντάζει ένας πολύ υψηλός στόχος για το τέλος μιας κουραστικής ημέρας!

Δοκιμάστε αυτό: Όταν οι αποθήκες της ευγένειάς σας βρίσκονται σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα, δουλέψτε με εργασίες που δεν αφορούν την αλληλεπίδραση των μαθητών.

  1. Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης

Το Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης ποικίλει σε σχέση με την ευκολία στην χρήση του. Κάποια έχουν περισσότερα χαρακτηριστικά από την κονσόλα του διαστημοπλοίου Enterprise.

Δοκιμάστε αυτό: Κάντε την πλοήγηση στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης όσο πιο απλή γίνεται. Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία που χρειάζεστε και αφήστε τα υπόλοιπα για αν και εφόσον παρουσιαστεί ανάγκη.

  1. Πολλαπλές ταυτόχρονες Εργασίες

Η ηλεκτρονική διδασκαλία απαιτεί εξειδικευμένες δεξιότητες ταχυδακτυλουργού. Αυτό είναι απαραίτητο, αλλά είναι και εξαντλητικό.

Δοκιμάστε αυτό: Οργανώστε το φόρτο εργασίας σας σε «τμήματα» παρόμοιων εργασιών. Εστιάστε σε ένα κομμάτι κάθε φορά, αντί να σβήνετε νέες φωτιές κάθε 5 λεπτά.

  1. Νέοι μαθητές

Οι νέοι μαθητές μπορεί να είναι εντελώς απροετοίμαστοι για την ηλεκτρονική διδασκαλία.

Δοκιμάστε αυτό: Καλωσορίστε τους στην πραγματικότητα νωρίς. Καταστήστε σαφές από την αρχή του εξαμήνου ότι η ηλεκτρονική διδασκαλία μπορεί να είναι ευέλικτη, αλλά εξακολουθεί να περιλαμβάνει προθεσμίες και αυτοπειθαρχία.

  1. Επέκταση εξαμήνων

Πολλά ιδρύματα που παρέχουν προγράμματα εξ’ αποστάσεως εγγράφουν τους μαθητές σε διάφορες ημερομηνίες, αντί για 2 ξεκάθαρα εξάμηνα ανά έτος. Μπορεί να διδάσκετε σε διαφορετικά τμήματα το ίδιο μάθημα ταυτόχρονα.

Δοκιμάστε αυτό: Διατηρήστε καλά οργανωμένες καταστάσεις τάξεων και να ασχολείστε με ένα πρόγραμμα μαθήματος κάθε φορά.

  1. Αναβολές

Γνωρίζετε ήδη ότι οι μαθητές σας χρονοτριβούν. Αλλά και οι δάσκαλοι επίσης! Και αυτό δημιουργεί μια καθυστέρηση εργασίας που είναι πραγματικά τρομακτική.

Δοκιμάστε αυτό: Μειώστε τη λίστα των πραγμάτων που ΠΡΕΠΕΙ να κάνετε προκειμένου να μην είναι τόσο τεράστια. Εργαστείτε πάνω σε ένα αντικείμενο κάθε φορά.

  1. Ποιότητα Πηγών Διδασκαλίας

Η ηλεκτρονική διδασκαλία συχνά περιλαμβάνει την διδασκαλία μιας τάξης που έχει δημιουργηθεί εκ των προτέρων. Μπορεί να ανακαλύψετε ότι τα υπάρχοντα μαθήματα θα χρειάζονταν μια αναβάθμιση – αλλά δεν έχετε το χρόνο ή την εξουσία να το κάνετε.

Δοκιμάστε αυτό: Μιλήστε με τον διευθυντή σπουδών σας σχετικά με την ανάγκη για αναδιάρθρωση διδακτικού υλικού. Μπορεί να το αναθέσει σε τρίτους ή ακόμα και να εμπιστευτεί την εμπειρία σας στο εγγύς μέλλον;

  1. Αναφορές

Οι μαθητές συνεχίζουν να πασχίζουν να κατανοήσουν την έννοια της αναφοράς και τις απαιτήσεις στο τρόπο που πρέπει να γραφτούν. Μπορεί να υποβάλουν λανθασμένες λίστες αναφορών- ή και καθόλου.

Δοκιμάστε αυτό: Δημιουργήστε μια σελίδα σχετικά με τις αναφορές στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης. Εξηγήστε τους γιατί έχει σημασία και προσθέστε έναν σύνδεσμο σε έναν φιλικό προς το χρήστη οδηγό.

  1. Αγένεια Μαθητών

Τα αγενή ηλεκτρονικά μηνύματα των μαθητών προκαλούνται μερικές φορές από το άγχος και άλλες φορές από απλά κακούς τρόπους. Είναι σημαντικό να μπορείτε να ξεχωρίσετε τη διαφορά, ώστε να μπορείτε να αντιδράτε κατάλληλα.

Δοκιμάστε αυτό: Να είστε το πρότυπο της καλής συμπεριφοράς και επαγγελματικής επικοινωνίας. Όπου είναι απαραίτητο, υπενθυμίστε στους μαθητές ότι αναμένετε ευγενική συμπεριφορά.

  1. Διαχείριση Χρόνου

Οι ικανότητα διαχείρισης χρόνου είναι ένα συνεχές πρόβλημα για τους ηλεκτρονικούς μαθητές με καριέρα, μελέτη, και οικογενειακές δεσμεύσεις.

Δοκιμάστε αυτό: Πείτε στους μαθητές ποιες είναι οι χρονικές δεσμεύσεις για το μάθημα. Ανεβάστε εκ των προτέρων υπενθυμίσεις υποβολής εργασιών στις Ανακοινώσεις στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης.

  1. «Επείγον»

Παρόλο που συχνά αισθάνεστε έτσι, τα περισσότερα από τα καθημερινά σας καθήκοντα δεν είναι όλα «επείγοντα». Είναι μια ψευδαίσθηση που δημιουργεί συναισθήματα πανικού και μας συντρίβει.

Δοκιμάστε αυτό: Με την ιεράρχηση του φόρτου εργασίας σας, μπορείτε να το αντιμετωπίσετε μεθοδικά και όχι απελπισμένα.

  1. Όγκος Εργασίας

Η ηλεκτρονική διδασκαλία συχνά αφορά μεγαλύτερο φόρτο εργασίας από την παραδοσιακή διδασκαλία. Ο όγκος των εγγράφων που πρέπει να βαθμολογηθούν και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που πρέπει να απαντηθούν μπορεί να σας προκαλέσουν έκπληξη.

Δοκιμάστε αυτό: Οργανώστε τις εργασίες σύμφωνα με τις προθεσμίες και σταματήστε και κάντε ένα διάλειμμα σε κάθε στάδιο της προόδου. Πραγματικά οδηγείστε κάπου!

  1. Εργασία από το Σπίτι

Η εργασία από το σπίτι μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε απομονωμένοι και να αποκοπείτε από τους συναδέλφους σας.

Δοκιμάστε αυτό: Είναι απαραίτητο να δημιουργήσετε το δικό σας δίκτυο υποστήριξης ομοιοπαθών εργαζομένων για αμοιβαία υποστήριξη. Οι τηλεφωνικές κλήσεις, οι συναντήσεις μέσω Skype ή απλά το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορούν να σας συνδέσουν με ένα επαγγελματικό δίκτυο.

  1. Τα πολλά και μη απαραίτητα πολύπλοκα αριθμητικά συστήματα

Μερικοί μαθητές δομούν τις εργασίες τους με εκκεντρικά συστήματα αρίθμησης. Αποκαλούν μια ενότητα ένα ολόκληρο κεφάλαιο. Θα παραλείψουν το 5 (α) και θα μεταπηδήσουν στο 8 (γ).

Δοκιμάστε αυτό: Παρέχετε σταθερή, σαφή ανατροφοδότηση που φέρνει την εργασία σε συνάρτηση με τις συμβατικές συμβάσεις μορφοποίησης.

  1. Η Γενιά του Υ

Κάθε μαθητής έχει τις ιδιαιτερότητές του και φέρνει τις δικές του προκλήσεις, από απόσπαση προσοχής μέχρι την περιφρόνηση για τα παραδοσιακά βιβλία.

Δοκιμάστε αυτό: Χρησιμοποιήστε ποικιλία διδακτικών πηγών για να μεγιστοποιήσετε την ενασχόληση των μαθητών και συνδέστε τα μαθήματα με τα βιώματά τους.

  1. Το Σύνδρομο του Ζόμπι

Ωθώντας τον εαυτό σας να προλάβει απαιτητικές προθεσμίες μπορεί να σας οδηγήσει σε αδιάκοπες ώρες μπροστά από τον υπολογιστή. Ξαφνικά οι ώμοι σας είναι πιασμένοι και ξεχάσατε να φάτε μεσημεριανό.

Δοκιμάστε αυτό: Κάντε ένα διάλειμμα μετά από κάθε μέρος της εργασίας – ας πούμε, μετά την βαθμολόγηση κάθε 5ης εργασίας, ή την εκκαθάριση του φοιτητικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το πρωί. Βγείτε και λίγο έξω από το σπίτι κατά περιόδους να σιγουρευτείτε ότι βρίσκεστε στον πλανήτη γη.

Ορίστε λοιπόν: Τα 26 πιο συνηθισμένα προβλήματα της ηλεκτρονικής διδασκαλίας- και μερικές γρήγορες λύσεις. Πόσα από αυτές τις προκλήσεις έχετε ήδη αντιμετωπίσει;

 

Πηγή: https://elearningindustry.com

Απόδοση στα Ελληνικά: Anita Klimi

Διαβάστε επίσης