Posted on

Πώς να σχεδιάσετε επιτυχημένα διαδικτυακά μαθήματα μέσω της ανάλυσης και της αναγνώρισης του στόχου

Οι Επαγγελματίες Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης δεν είναι ικανοποιημένοι με τις τρέχουσες μεθόδους κατάρτισης και σχεδιασμού και οι επιχειρήσεις βασανίζονται με αυτές. Σε αυτό το άρθρο, έχω επισημάνει μερικά κομμάτια που λείπουν από τον Εκπαιδευτικό Σχεδιασμό. Αν επικεντρωθούμε σε αυτά, θα αντιστραφούν οι όροι του παιχνιδιού με σημαντικό αντίκτυπο.

4 τρόποι για να μετατρέψετε τα αποτυχημένα διαδικτυακά μαθήματα σε επιτυχημένα

Σύμφωνα με το περιοδικό Harvard Business Review, οι αμερικανικές εταιρείες δαπανούν πάνω από 160 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατάρτιση των εργαζομένων και την εκπαίδευση. Επιπλέον, έχουν δαπανήσει σχεδόν 356 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μόνο το 2015, και όμως δεν λαμβάνουν καλή απόδοση στις επένδυσή τους.

Πρόσφατα, μια εταιρεία με την επωνυμία Bottom-line Performance διεξήγαγε έρευνα σε 150 Επαγγελματίες Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης. Ζητήθηκε από αυτούς να βελτιώσουν ένα πράγμα στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των οργανισμών τους και τα αποτελέσματα δίνονται παρακάτω:

Οι Επαγγελματίες Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης δεν είναι ικανοποιημένοι με τη μέθοδο κατάρτισης και σχεδιασμού. Ο κύριος λόγος είναι ότι λείπουν κάποια βασικά συστατικά του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, ή αλλιώς ADDIE.

Οι περισσότερες εταιρείες πραγματοποιούν ανάλυση ανώτατου επιπέδου όπου ορίζουν το πεδίο των ηλεκτρονικών εργασιών, την επεκτασιμότητα, τον προϋπολογισμό και τους πόρους μίσθωσης, όπως τα αναγνωριστικά στοιχεία στην περίπτωσή μας, για το σχεδιασμό του γνωστικού περιεχομένου της ηλεκτρονικής διδασκαλίας. Μόλις προσληφθούν, δίνουν μια γενική εικόνα του έργου με παρουσιάσεις του PowerPoint, στοιχεία επικοινωνίας με ειδικούς του αντικειμένου και ένα φορητό υπολογιστή με ένα εργαλείο συγγραφής, όπως το Storyline ή το Captivate. Όλοι γνωρίζουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου είναι σχεδιασμένο για τους υπαλλήλους και δεν έχουν αρκετό χώρο για ανάλυση λόγω των προθεσμιών.

Από τεχνική άποψη, ξεκινάμε το έργο μας με την ανάπτυξη και παραλείπουμε τις δύο πρώτες πιο κρίσιμες φάσεις του ADDIE.

Ο γιατρός θεωρείται ένα από τα πιο σεβαστά επαγγέλματα στον κόσμο. Δεν έχει σημασία αν γνωρίζετε το άτομο ή όχι. Αν δείτε τα αρχικά Δρ πριν από το όνομά τους που συνοδεύεται από μία λευκή ρόμπα, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες όταν η ζωή σας ή το αγαπημένο σας άτομο κινδυνεύει, να ζητήσετε τη βοήθειά τους. Παρόλα αυτά, ο Δρ δεν θα σας συνταγογραφήσει τίποτα παρά μόνο αν ολοκληρώσει μια σωστή ανάλυση και αργότερα εντοπίσει το πρόβλημα.

Γιατί δεν χρησιμοποιούμε την ίδια αναλογία εδώ; Είναι αδύνατο να παραχθούν τα καλύτερα αποτελέσματα χωρίς να γίνει ανάλυση του αρχικού μέρους του προγράμματος και προσδιορισμός στόχων.

Η ανάλυση του προγράμματος περιγράφει την ιδανική απόδοση ή εντολή για την εκπλήρωση των απαιτήσεων του έργου και προσδιορίζει αποδεκτές εναλλακτικές λύσεις. Αυτό περιλαμβάνει συνήθως ανάλυση της απόδοσης, εκτίμηση των αναγκών και ανάλυση της εργασίας σε ορισμένες περιπτώσεις.

Ανάλυση απόδοσης

Προβλήματα ή ζητήματα που αντικατοπτρίζουν τη φήμη του οργανισμού ονομάζονται όλα ως ανάλυση απόδοσης. Αυτές οι αποτυχίες οφείλονται σε έλλειψη ή ακατάλληλη χρήση δεξιοτήτων.

Εκτίμηση αναγκών

Κάποιος με κριτική σκέψη, ένας ανοιχτόμυαλος άνθρωπος που είναι σε θέση να βρει την κύρια αιτία, παρουσιάζει διαφορετικές προοπτικές και σας βοηθά να λύσετε τα προβλήματα.

Υπάρχουν 4 προσεγγίσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τους στόχους.

  1. Η προσέγγιση του ειδικού θεματικής

Ένα άτομο που έχει πείρα στο προϊόν ή στο επάγγελμα, θεωρείται ως ο Ειδικός Θεματικής. Η γνώση ενός ειδικού υπερβαίνει τη γνώση του κοινού. Όταν καλούνται να σχεδιάσουν το γνωστικό περιεχόμενο, οι ειδικοί αυτοί πιθανότατα συμπληρώνουν αυτό που έχουν μάθει. Ανάλογα με τις γνώσεις τους, ή προσπαθούν να το αναπαράγουν ή να το βελτιώσουν για τους μαθητές τους. Αυτή η προσέγγιση στη διαδικασία της διδασκαλίας και της εκπαίδευσης προϋποθέτει ότι ένας εκπαιδευόμενος θέλει να διδαχθεί αυτό που γνωρίζει ο ειδικός και δίνει έμφαση σε αυτό.

  1. Προσέγγιση Διάρθρωσης Περιεχομένου

Αυτή η προσέγγιση συμβαίνει όταν χρησιμοποιείται ο σωστός τύπος περιεχομένου, σύμφωνα με ορισμένα πρότυπα κάθε οργανισμού. Για παράδειγμα, εταιρικές πολιτικές, εκπαιδευτικά εγχειρίδια και εγχειρίδια εξοπλισμού. Ένας κίνδυνος είναι ότι αυτή η προσέγγιση είναι κλειδωμένη με τα πρότυπα του περιεχομένου που μπορεί να μην είναι πλέον σχετικά ή να μην εκπληρώνουν τις κοινωνικές ανάγκες.

  1. Προσέγγιση Διοικητικής Εντολής

Οι στόχοι έχουν ήδη καθοριστεί από την εντολή, με τον ισχύων ορισμό όπου απαιτείται από ομοσπονδιακό ή κρατικό νόμο. Εάν ο διαχειριστής ασκεί σωστό σχεδιασμό, τότε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα λειτουργήσει. Ένας εκπαιδευτικός σχεδιαστής με καλό πολιτικό υπόβαθρο και μεγάλες ικανότητες διαπραγμάτευσης θα επιθυμούσε να αναδρομολογήσει τους στόχους αφού επαληθεύσει τα γεγονότα. Δυστυχώς, το περιθώριο για διαπραγμάτευση είναι μικρό και οι πιθανότητες να χάσετε τον στόχο είναι υψηλές.

  1. Προσέγγιση Τεχνολογικής Απόδοσης

Στους εκπαιδευτικούς σχεδιαστές αρέσει αυτή η προσέγγιση πολύ όπου οι στόχοι έχουν τεθεί, με βάση τα προβλήματα ή τις ευκαιρίες μέσα στον οργανισμό. Προσπαθούν να συνεργαστούν με τα αρμόδια τμήματα και να διασφαλίσουν την επίτευξη των στόχων.

Μόλις ολοκληρωθεί η ανάλυση του αρχικού μέρους ή οριστικοποιηθεί μία από τις παραπάνω προσεγγίσεις, το επόμενο βήμα είναι να σχεδιαστεί το περιεχόμενο.

Μίλησα για αυτό στο διαδικτυακό σεμινάριο: «Πώς να σχεδιάσετε ένα αποτελεσματικό διαδικτυακό μάθημα». Το σεμινάριο αφορούσε μαθητές που πρέπει να έχουν πρόσβαση σε βαρετό περιεχόμενο ηλεκτρονικής μάθησης χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη τα μαθησιακά στυλ ή οι ατομικές ανάγκες. Χάρη στην τεχνολογία, που μας παρέχει εργαλεία συγγραφής, τώρα μπορούμε να προσαρμόσουμε το περιεχόμενο με τον τρόπο που θέλουμε και να κάνουμε τη ζωή των μαθητών πολύ πιο εύκολη. Επίσης, μίλησα για τη φιλοσοφία σχεδίασης του πανεπιστημίου του Στάνφορντ, όπου σύμφωνα με τα προβλήματα των εκπαιδευόμενων μπορείτε να δημιουργήσετε λύσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες τους.

 

Πηγή: http://info.shiftelearning.com/blog/

Απόδοση στα Ελληνικά: Anita Klimi

Διαβάστε επίσης